Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35926
Title: دور جودة الخدمة الالكترونية بتحقيق رضا الزبون دراسة حالة بمؤسسة سونلغاز ورقلة
Authors: طواهير, عبد الجليل
بوقطاية, الحاج العيد
فاضل, محمد عماد الدين
Keywords: رضا الزبون
ولاء الزبون
الخدمة الالكترونية
الجودة
electronic service
customer loyalty
the quality
customer satisfaction
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح -ورقلة
Abstract: تهدف الدراسة إلى التعرف على أثر جودة الخدمات الإلكترونية التي تقدمها شركة سونلغاز على رضا زبائنه المستخدمين في ولاية ورقلة، . وتم اختيار عينة ملائمة من مستخدمي الخدمات الإلكترونية لسونلغاز وعددها 22 فردا وفقا لطريقة العينة العشوائية، باستخدم المنهج الوصفي التحليلي والإستمارة كأداة لجمع البيانات، أما المعالجة الإحصائية فتمت عن طريق برنامج الحزمة الإحصائية (SPSS) اعتمادا على كل من: معامل الثبات، مقياس ليكرت والمتوسطات الحسابية والانحدار المعياري، ومعامل بيرسون لمعرفة العلاقة بين المتغيرات. أهم النتائج التي توصل إليها البحث هو رضا الزبائن عن الخدمات الالكترونية المقدمة على سونلغاز، وكان ترتيبهم لأهمية المتغيرات المؤثرة على رضاهم كالتالي: 1- سهولة الإستعمال 2- تصميم الموقع 3- جودة المعلومة
The study aims to identify the impact of the quality of electronic services provided by Sonelgaz company on the satisfaction of its customers using in the Wilaya of Ouargla. An appropriate sample of Sonelgaz electronic services users, numbered at 22, was selected according to the random sampling method, using the descriptive analytical method and the form as a tool for data collection And standard regression, and Pearson's coefficient to find out the relationship between the variables. - The most important findings of the research is the customer satisfaction with the electronic services provided on Sonelgaz, and their arrangement of the importance of the variables affecting their satisfaction was as follows: 1-Ease of use. 2-- Website design. 3- The quality of the information
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35926
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bokataya-fadel .pdf4,22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.