Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36405
Title: تعليم الإعراب بين كتاب اللغة العربية للسنة الثانية من التعليم المتوسط والمنصة الإلكترونية "دروسكم"
Other Titles: -إعراب الأفعال أنموذجا-
Authors: مباركة, خمقاني
منار, رجال ملاح
Keywords: تعليم الإعراب
الكتاب المدرسي
المنصة الإلكترونية
الأفعال
Enseignement de l'analyse
Plate-forme électronique
livre scolaire
Actions
teaching parsing
Electronic platform
school book
Actions
Issue Date: 2024
Publisher: universite kasdi merbah ouargla
Abstract: تهدف الدراسة المعنونة ب" تعليم الإعراب بين كتاب اللغة العربية للسنة الثانية من التعليم المتوسط والمنصة الإلكترونية دروسكم - إعراب الأفعال أنموذجا-" إلى الكشف عن الفروقات الموجودة بين الكتاب المدرسي والمنصة الإلكترونية في الطرائق والمحتوى بالإضافة إلى التقويم تجسدت خطة الدراسة في فصلين؛ الأول بعنوان " مفاهيم ومصطلحات الدراسة" والفصل الثاني بعنوان "مقارنة تعليم إعراب الأفعال بين كتاب اللغة العربية للسنة الثانية من التعليم المتوسط ومنصة دروسكم " واعتمدت الدراسة على المنهجين الوصفي في الفصل النظري والمقارن في الفصل التطبيقي وتوصلت الدراسة إلى العديد من النتائج، منها: - وجود فروق عديدة بين تعلم الإعراب في الكتاب المدرسي للسنة الثانية من التعليم المتوسط، ومنصة دروسكم خاصة في الطرائق والتقويم. - إلى جانب الإقبال المتزايد للمتعلمين على المنصات الإلكترونية.
L'étude intitulée «Enseigner l'expression entre le livre de la langue arabe pour la deuxième année de l'éducation intermédiaire et la plate-forme électronique de vos leçons - la syntaxe des verbes comme modèle -« pour révéler les différences entre le manuel et la plate-forme électronique dans les méthodes et Le contenu en plus de l'évaluation a incarné le plan d'étude en deux semestres; Le premier est intitulé «Concepts et termes d'étude» et le deuxième chapitre intitulé «Comparaison avec l'éducation des actes entre le livre de la langue arabe pour la deuxième année de l'éducation intermédiaire et la plate-forme de vos leçons» L'étude s'est appuyée sur des approches descriptives dans le chapitre théorique et comparatif du chapitre appliqué L'étude a atteint de nombreux résultats, notamment: - La présence de nombreuses différences entre l'apprentissage à exprimer dans le manuel pour la deuxième année de l'éducation intermédiaire, et la plate-forme de vos leçons, en particulier dans les méthodes et l'évaluation. En plus de la demande croissante d'apprenants sur les plates-formes électroniques.
The aim of the study entitled “teaching parsing between the Arabic language book for the second year of intermediate education and the electronic platform dorouscom parsing verbs as a model”, to reveal the differences between the textbook and the platform in :methods ,content, and assessment the study plan is divided into two chapters: the first entitled “concepts and terminology of the study”, and the second entitle» comparing teaching Arabic verbs grammar between the second year Arabic language textbook for middle school education and the lessons platform The study relied on both descriptive methodology in the theoretical chapter and comparative methodology in the practical chapter Among the study sseveral conclusions, the following: - there are numerous differences in learning Arabic grammar in the second year textbook for middle school education and dorouscom platform, especially in methods and assessment - Alongside the increasing popularity of learners towards electronic platforms
Description: التخصص:لسانيات تطبيقية
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36405
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
رجال ملاح منار.pdf717,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.