Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36440
Title: | Electronic management as a mechanism for the development of public libraries in Algeria :Field study of the main library of public reading Adrar |
Authors: | حساني عبدالله زموري ليندة |
Keywords: | e-administration public library electronic systems administrative work Functionality |
Issue Date: | 30-Jun-2024 |
Series/Report no.: | Volume 16, Numéro 2 2024; |
Abstract: | تهدف هذه الدراسة إلى قياس نجاعة آلية الإدارة الإلكترونية في تطوير العمل الإداري، وذلك من خلال استخدام أنظمتها داخل المكتبات العمومية بالجزائر بصفة عامة، وداخل المكتبة الرئيسية للمطالعة العمومية بأدرار بصفة خاصة، حيث تم توزيع استبيان على عينة عشوائية حجمها 30 من موظفي المكتبة العمومية بأدرار، ولقد بينت نتائج التحليل الإحصائي باستعمال برنامج (spss) مجموعة من النتائج أهمها: إنه لا توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين الإدارة الإلكترونية وأنظمتها وتطوير العمل الإداري في المكتبة العمومية تعزى بالمتغيرات الوظيفية. Abstract: This study aims to measure the effectiveness of the e-governance mechanism in developing administrative work, Through the use of their systems within Algeria's public libraries in general, Within the main library of general reading of adrar, in particular, Where a questionnaire was distributed to a random sample of 30 public library staff of adrar, The results of the statistical analysis using the (SPSS) programme have shown a range of results, the most important of which are: There is no statistically significant relationship between e-governance and its systems and the development of administrative work in the public library is attributable to functional variables. |
Description: | Dafatir Droit et politique |
URI: | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36440 |
ISSN: | 1112- 9808 |
Appears in Collections: | volume 16 N 2 2024 Dafatir |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
D160219.pdf | 688,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.