Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36564
Title: Applications of the expanded marketing mix and its impact on the competitiveness of service institutions تطبيقات المزيج التسويقي الموسع وأثره على القدرة التنافسية للمؤسسات الخدماتية
Other Titles: Study of a sample of Algeria Telecom employees in Al-Tarf دراسة عينة من موظفي اتصالات الجزائر بولاية الطارف
Authors: طار عبد القدوس
Keywords: Marketing
Services Marketing
Expanded Marketing Mix
Competitiveness
Algeria Telecom
Issue Date: 31-Jul-2024
Series/Report no.: Volume 13 , Numéro 1 2024;
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى قياس أثر تطبيق عناصر المزيج التسويقي الموسع على القدرة التنافسية لمؤسسة اتصالات الجزائر بولاية الطارف، تم الاستعانة باستبانة موزعة على موظفي المؤسسة والبالغ عددهم 31، تمثلت متغيرات الدراسة في عناصر المزيج التسويقي الموسع كمتغيرات مستقلة، والقدرة التنافسية كمتغير تابع، وبتطبيق نموذج الانحدار البسيط والتدريجي لمتغيرات الدراسة تم التوصل إلى أن عناصر المزيج التسويقي الموسع بشكل عام لها تأثير قوي وموجب والمقدر بـ 88.1% على القدرة التنافسية للمؤسسة محل الدراسة، أما أهم العناصر وأكثرها تأثيرا على القدرة التنافسية للمؤسسة فتمثلت في الترويج، البيئة المادية والسعر. Abestract : This study aims to measure the impact of applying the elements of the expanded marketing mix on the competitiveness of Algeria Telecom in Al-Tarf, A questionnaire was distributed among the 31 employees of the institution, The variables of the study were the elements of the expanded marketing mix as independent variables, and competitiveness as a dependent variable, and By applying the simple and stepwise regression model to the study variables, We found that the elements of the expanded marketing mix have a strong and positive impact estimated at 88.1% on the competitiveness of Algeria Telecom, As for the most important and most influential elements on the competitiveness of the institution, it was represented in Promotion, physical environment and price.
Description: مجلة أداء المؤسسات الجزائرية
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36564
ISSN: 2170- 1938
Appears in Collections:numéro 24 2024 V13 n1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABPR1310.pdf692,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.