Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27219
Title: "التسويق بالعلاقات و أثره على الصورة الذهنية للمؤسسة "دراسة حالة مؤسسة موبيليس للاتصالات-ورقلة
Authors: دلهوم, خليدة
مناع, سيرين
زرقون, زينب
Keywords: تسويق بالعلاقات
مؤسسة موبيليس
معرفة الزبون
صورة الذهنية
Mobilis Foundation
stomer knowledge
Relationship marketing
mental image
Issue Date: 1-Oct-2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف دراستنا إلى معرفة أثر التسويق بالعلاقات على الصورة الذهنية لمؤسسة موبيليس الجهوية للاتصالات (ورقلة) ،حيث اعتمدنا على المنهج الوصفي ، ولتحقيق أهداف الدراسة تم الاعتماد على الاستبيان لغرض جمع البيانات من العينة ،والتي وبلغ عددها (140) ، وتحليلها باستخدام برنامج spss، وتوصلت الدراسة الى وجود علاقة قوية بين التسويق بالعلاقات والصورة الذهنية
Our studyare intended to identify the impact of relationship marketing on the mental image of Mobiles Regional Telecommunications Corporation (ouargla), where we rely on the descriptive approach, and to achieve the study's objectives the survey was based on the data collection from the sample, which was 140.it is analyzed using SPSS, and the study found an impact between relationship marketing and mental image.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27219
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
menaa-zergoun.pdf2,17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.