Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32223
Title: دور التسويق الإلكتروني في تطوير الخدمات دراسة حالة البنك الوطني الجزائري ورقلة
Authors: شطيبة, زينب
زيوان, هاجر
مفاتيح, كوثر
Keywords: تطوير الخدمات
تسويق إلكتروني
Issue Date: 20-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح– ورقلة
Abstract: هدفت هذه الدراسة الى معرفة دور التسويق الإلكتروني في تطوير الخدمات في تطوير الخدمات و واقع استخدام التسويق الإلكتروني في البنك الوطني الجزائري ،وقد شملت الدراسة عينة متكونة من 60 عامل من عمال البنك الوطني الجزائري لولاية ورقلة ،وقد تم الاعتماد على المنهجين الوصفي والتحليلي في جمع وتحليل البيانات واستخدام اسلوب المسح باإستخدام العينات بلإعتماد على الإستبيان ، وللمعالجة الإحصائية تم إستخدام برنامج 22.SPSS ولقد تم التوصل الى مجموعة من النتائج اهمها : اعتبار التسويق الإلكتروني من اهم الممارسات التسويقية التي تنتهجها المؤسسة ، وجود علاقة ارتباط قوية بين التسويق الإلكتروني وتطوير الخدمات
This study aimed to know the role of e-marketing in the development of services in the development of services and the reality of the use of e-marketing in the Algerian National Bank. The data and the use of the survey method using samples based on the questionnaire, and for statistical treatment the program 22.SPSS was used and a set of results were reached, the most important of which are: Considering e-marketing as one of the most important marketing practices pursued by the institution, and a strong correlation between e-marketing and service development
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32223
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ziwen-mfatih.pdf2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.