Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32392
Title: رصد استجابات الأفراد لبرامج التسويق الإجتماعي للتلقيح ضد فيروس كورونا المقدمة عبر الفيسبوك دراسة ميدانية على عينة من سكان ولاية ورقلة
Authors: خويلد, عفاف
نعيمي, خيرة
زكيزكي, فاطمة الزهراء
Keywords: التسويق الإجتماعي
مزيج التسويق
فيروس كورونا
إستجابة
social marketing
marketing mix
response
coronavirus
Issue Date: 13-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى معرفة إستجابات الأفراد لبرامج التسويق الإجتماعي للتلقيح ضد فيروس كوروناحملات الفيسبوك نموذجا، واعتمدنا في هذه الدراسة على إختيارعينة قصديةتمثلت في كل مستخدمي الفيسبوك، من خلال توجيه استبيان لهم (عدد الاستبيانات التي تمت دراستهم 95 )، وتم استخدام البرنامج الإحصائي SPSS 22لتحليل النتائج المتوصل إليها، وأظهرت النتائج إلى أن الأفراد يستجيبون لحملات التسويق الإجتماعي للتلقيح ضد فيروس كورونا على منصة الفيسبوك، وأنه لاتوجد فروق ذات دالالة معنوية مرتبطة بالبيانات الشخصية
The study aims to provide a background and a practical case about the concept of marketing creativity and the concept of service quality. Also, testing the relationship between independent and dependent variables with regard to the impact of marketing creativity on improving the quality of services at the Algerian Airways Corporation. The spss program was used, where 110 questionnaires were distributed. The results indicate that The marketing creativity of Air Algerie Service Corporation does not have a significant position and is taken into consideration because there is no great competition around the institution
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32392
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
naimi-zkizki.pdf1,74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.