Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32409
Title: العوامل المؤثرة في صنع قرار الافراد في اختيار الخدمات السياحية الصحية دراسة ميدانيةَ على عينة من المجتمع في مدينة ورقلة
Authors: خويلد, عفاف
مسعودان, عثمان
Keywords: الخدمات الصحية
السياحة العلاجية
تسويق الخدمات الصحية العلاجية
health services
medical tourism
marketing of therapeutic health services
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى التعرف العوامل المؤثرة في صنع قرار الافراد في اختيار الخدمات السياحية الصحية تهدف هذه الدراسة إلى التعرف العوامل المؤثرة في صنع قرار الافراد في اختيار الخدمات السياحية الصحية بناء على دراسة ميدانية على عينة من المجتمع في مدينة ورقلة خلال سنة 2022 من أجل معالجة الموضوع والوصول إلى نتائج الدراسة،اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي وهو المنهج الموافق للدراسة النظرية، الذي يستدعي جمع المعلومات وعرضها من خلال توزيع الاستبيان وتحليله. وقد توصلت هذه الدراسة إلى أنه توجد علاقة بين السائحين وسلوكهم اتجاه المزيج التسويقي للسياحة العلاجية الصحية
This study aims to identify the factors affecting the decision-making of individuals in choosing health tourism services This study aims to identify the factors affecting individuals’ decision-making in choosing health tourism services based on a field study on a sample of the community in the city of Ouargla during the year 2022 in order to address the subject and reach the results of the study. Which calls for collecting and presenting information through questionnaire distribution and analysis. This study found that there is a relationship between tourists and their behavior towards the marketing mix for medical tourism
Description: تسويق خدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32409
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mesoudan-otmen.pdf2,29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.