Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34193
Title: أثر ادارة التغيير التنظيمي على جودة خدمات المؤسسة دراسة ميدانية -في مؤسسة اتصالات الجزائر- ورقلة
Authors: هتهات, السعيد
معمري, منى
تامة, وصال رونق
Keywords: تغيير تنظيمي
إدارة تغيير تنظيمي
جودة خدمات
مؤسسة اتصالات الجزائر
Organizational change management
service quality
Algeria Telecom.
Issue Date: 19-Jun-2023
Publisher: جامعة قاصدي مرباح -ورقلة
Abstract: هدفت الدراسة إلى التعرف على مدى تأثير إدارة التغيير التنظيمي على جودة الخدماتفي مؤسسة اتصالات الجزائر ورقلة، وتم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي من اجل الاحاطة بالموضوع والاجابة على الاشكالية واختبار صحة فرضيات الدراسة، وتم الاعتماد على نموذج ليكارت الثلاثي في اعداد الاستبيان حيث بلغ عدد المفردات 34 عبارة تم توزيع 80 استبانة عشوائيا على مجموعة من الموظفين بالمؤسسة، وتم تحليل البيانات الواردة في الاستمارة عن طريق استخدام البرنامج Excel والبرنامج الاحصائي (spss) نسخة رقم 25، وتم التوصل إلى جملة من النتائج أهمها: • يوجد اثر لإدارة التغيير التنظيمي على جودة الخدمات في مؤسسة اتصالات الجزائر فرع (ورقلة)وإدراك جيد لأبعاد التغيير التنظيمي من طرف الموظفين باعتباره أولوية لرفع مستوى جودة الخدمات
The aim of this study was to identify the extent to which organizational change management affects the quality of services provided by the Algeria Telecom Ouargla. A descriptive analytical approach was used to understand the problem of study, answer the research question, and test the validity of the study hypotheses. The three-way Likert model was utilized to prepare the questionnaire, which consisted of 34 statements. A total of 80 questionnaires were randomly distributed to employees in the institution, and the data collected from the questionnaire were analyzed using Excel and the statistical program SPSS v 25. The study yielded several important results, including the finding that organizational change management hasتsignificant impact on the quality of services provided by the Algeria Telecom Ouargla. Additionally, the study found that employees have a good understanding of the dimensions of organizational change, which is considered a priority for improving the quality of services.
Description: ادارة الموارد البشرية
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34193
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mamri-tama.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.