Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34993
Title: التسويق الاجتماعي وأثره على سلوك الشرائي للمستهلك الجزائري دراسة ميدانية لعينة من زبائن مؤسسة كوندور الجزائر
Authors: كاهي, فطيمة
سوطة, محمد فيصل
موساوي, بلقاسم
Keywords: كوندور
تسويق اجتماعي
مستهلك
سلوك المستهلك
تسويق
consumer behaviour
condor
marketing
social marketing
consumer
Issue Date: 17-Jun-2023
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: هدفت هذه الدراسة للبحث عن اثر التسويق الاجتماعي على السلوك الشرائي للمستهلك الجزائري ومدى تبني المؤسسات للتسويق الاجتماعي ومن خلال دراسة ميدانية على مستوى مؤسسة كوندور بالاعتماد على الاستبيان الالكتروني في جمع البيانات تم تلقي 104 اجابة ومن ثم جمع البيانات وتبويبها وادخلها في برنامج SPSS V25 توصلت الدراسة إلى النتائج التالية : - تتوافر ممارسة أنشطة التسويق الاجتماعي بمؤسسة كوندور بدرجة متوسطة. - توجد درجة متوسطة من السلوك الشرائي الممارس من قبل أفراد عينة الدراسة نحوي منتجات مؤسسة كوندور محل الدراسة. - يوجد أثر ذو دلالة إحصائية لبعد المنتج والترويج المنتمين للتسويق الاجتماعي على السلوك الشرائي لدى أفراد عينة الدراسة، وتم استبعاد بعدي السعر والتوزيع لضعف تأثيرهما على السلوك الشرائي
The objective of this study is to search for the impact of social marketing on the behaviour of the Algerian consumer and the extent to which Algerian institutions adopt social marketing by participating in social demonstrations and making it a gateway for marketing their products through a field study at the level of the Condor Foundation, based on an electronic questionnaire designed to receive 104 replies, and then collect, tabulate and enter the data in the SPSS V25 program The study yielded the following results: - Social marketing activities at Condor are available at a moderate level. - There is a moderate degree of purchasing behaviour practiced by the study sample toward the Condor products being studied. - A statistically significant impact of the social marketing product dimension and promotion on purchasing behaviour of the study sample members was excluded due to their weak impact on purchasing behaviour
Description: تسويق خدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34993
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mosaoui-souta.pdf1,12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.