Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36251
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعرابة, الحاج-
dc.contributor.authorخليل, إسماعيل-
dc.contributor.authorسخري, سهيلة-
dc.date.accessioned2024-07-01T08:17:31Z-
dc.date.available2024-07-01T08:17:31Z-
dc.date.issued2023-09-14-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36251-
dc.descriptionإدارة الأعمالen_US
dc.description.abstractحاولت هذه الدراسة أن تسلط الضوء على دور الاتصال الخارجي في تحسين صورة مؤسسة خدماتية"، حيث تناول البحث مؤسسة مختصة في مجال الاتصالات،والتي تمثلت في مؤسسة "اتصالات الجزائر - فرع ورقلة". سعت هذه الدراسة للوقوف عند واقع الاتصال الخارجي في مؤسسة جزائرية، وبالتحديد في مؤسسة خدماتية تعنى بالاتصالات، حيث حاولت إبراز مكانة الاتصال الخارجي ودوره الفعال في جذب الزبون وكذا سعي المؤسسة لترسيخ صورة حسنة لها وذلك من خلال إبراز نوع العلاقة التي تربطها بجمهورها الخارجي، وكذا أهم الوسائل الاتصالية التي تعتمدها عليها لاستمالة زبائنها. وصلت الدراسة إلى نتيجة مفادها أن الاتصال الخارجي يساهم بشكل فعال في تحسين صورة المؤسسة، وأن مؤسسة "اتصالات الجزائر" تسعى جاهدة لكسب ود زبائنها من خلال اعتمادها على الإشهارen_US
dc.description.abstractThis study aimed to shed light on the role of external communication in improving the image of a service-oriented organization. The research focused on a telecommunications institution, specifically "Algerie Telecom - Oran Branch." The study sought to examine the reality of external communication in an Algerian organization, particularly in a service-oriented telecommunications institution. It aimed to highlight the significance of external communication and its effective role in attracting customers, as well as the organization's efforts to establish a positive image. This was achieved by emphasizing the nature of the relationship between the organization and its external audience, as well as the key communication methods used to attract customers. The study concluded that external communication plays an active role in enhancing the organization's image, and that "Algerie Telecom" is making diligent efforts to gain the favor of its customers through its advertising strategies.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح -ورقلةen_US
dc.subjectالمؤسسة الخدماتيةen_US
dc.subjectالاتصال الخارجيen_US
dc.subjectالصورة الذهنيةen_US
dc.subjectservice-oriented organizationen_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjectExternal communicationen_US
dc.titleدور الاتصال الخارجي في تعزيز الصورة الذهنية للمؤسسة (دراسة حالة لدى مؤسسة اتصالات الجزائر – فرع ورقلة)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
khalil-sakhri.pdf2,1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.