Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36251
Title: دور الاتصال الخارجي في تعزيز الصورة الذهنية للمؤسسة (دراسة حالة لدى مؤسسة اتصالات الجزائر – فرع ورقلة)
Authors: عرابة, الحاج
خليل, إسماعيل
سخري, سهيلة
Keywords: المؤسسة الخدماتية
الاتصال الخارجي
الصورة الذهنية
service-oriented organization
image
External communication
Issue Date: 14-Sep-2023
Publisher: جامعة قاصدي مرباح -ورقلة
Abstract: حاولت هذه الدراسة أن تسلط الضوء على دور الاتصال الخارجي في تحسين صورة مؤسسة خدماتية"، حيث تناول البحث مؤسسة مختصة في مجال الاتصالات،والتي تمثلت في مؤسسة "اتصالات الجزائر - فرع ورقلة". سعت هذه الدراسة للوقوف عند واقع الاتصال الخارجي في مؤسسة جزائرية، وبالتحديد في مؤسسة خدماتية تعنى بالاتصالات، حيث حاولت إبراز مكانة الاتصال الخارجي ودوره الفعال في جذب الزبون وكذا سعي المؤسسة لترسيخ صورة حسنة لها وذلك من خلال إبراز نوع العلاقة التي تربطها بجمهورها الخارجي، وكذا أهم الوسائل الاتصالية التي تعتمدها عليها لاستمالة زبائنها. وصلت الدراسة إلى نتيجة مفادها أن الاتصال الخارجي يساهم بشكل فعال في تحسين صورة المؤسسة، وأن مؤسسة "اتصالات الجزائر" تسعى جاهدة لكسب ود زبائنها من خلال اعتمادها على الإشهار
This study aimed to shed light on the role of external communication in improving the image of a service-oriented organization. The research focused on a telecommunications institution, specifically "Algerie Telecom - Oran Branch." The study sought to examine the reality of external communication in an Algerian organization, particularly in a service-oriented telecommunications institution. It aimed to highlight the significance of external communication and its effective role in attracting customers, as well as the organization's efforts to establish a positive image. This was achieved by emphasizing the nature of the relationship between the organization and its external audience, as well as the key communication methods used to attract customers. The study concluded that external communication plays an active role in enhancing the organization's image, and that "Algerie Telecom" is making diligent efforts to gain the favor of its customers through its advertising strategies.
Description: إدارة الأعمال
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36251
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
khalil-sakhri.pdf2,1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.