Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36994
Title: أثر عناصر المزيج التسويقي الإلكتروني في تحسين جودة الخدمة التأمينية " دراسة حالة الشركة الوطنية للتأمين SAA _ولاية ورقلة"
Authors: شطيبة, زينب
بداوي, هيفاء
زواويد, سعيدة
Keywords: تسويق الكتروني
خدمة تأمينية
مزيج تسويقي الكتروني
Electronic Marketing Mix
Marketing
Insurance Service
Issue Date: 9-Jun-2024
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على "أثر عناصر المزيج التسويقي الإلكتروني في تحسين جودة الخدمة التأمينية" بولاية ورقلة، حيث قمنا بجمع المعلومات اللازمة عن طريق توزيع الاستبانة على عينة بلغ حجمها( )451مفردة، تم توزيع الاستبيان الالكتروني عليها بغية اختبار فرضيات الدراسة ولاجل ذلك تم استخدام برنامج .spssوقد توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج اهمها: يوجد تاثير معنوي ذو دلالة إحصائية بين بعد المنتج الإلكتروني على جودة الخدمة بمؤسسة الشركة الوطنية للتأمين SAAورقلة يوجد تأثير معنوي ذو دلالة إحصائية بين بعد التسعير الإلكتروني على جودة الخدمة بمؤسسة الشركة الوطنية للتأمين SAA ورقلة. يوجد تأثير معنوي ذو دلالة إحصائية بين بعد الترويج الإلكتروني على جودة الخدمة بمؤسسة الشركة الوطنية للتأمين SAA ورقلة. يوجد تأثير معنوي ذو دلالة إحصائية بين بعد الموقع الالكترونيعلى جودة الخدمة بمؤسسة الشركة الوطنية للتأمين SAAورقل
This study aims to identify the "impact of electronic marketing mix elements on improving the quality of insurance services" in Ouargla province. The researchers collected the most important information by distributing a questionnaire to a sample of 154 individuals. The electronic questionnaire was distributed to test the study hypotheses and the SPSS program was used for this purpose. The study reached a set of results، the most important of which are:  There is a statistically significant moral effect between the electronic product dimension and the quality of service at the National Insurance Company SAA Ouargla.  There is a statistically significant moral effect between the electronic pricing dimension and the quality of service at the National Insurance Company SAA Ouargla.  There is a statistically significant moral effect between the electronic promotion dimension and the quality of service at the National Insurance Company SAA Ouargla.  There is a statistically significant moral effect between the electronic site dimension and the quality of service at the National Insurance Company SAA Ouargla.
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36994
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bidawi-zwawide.pdf3,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.