Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32169
Title: أثر عناصر المزيج التسويقي الإلكتروني على الميزة التنافسية في البنوك التجارية (دراسة حالة عينة من البنوك الجزائرية)
Authors: خويلدات ,صالح
تخة, فايزة
خدير, مونيا
Keywords: انترنت
مزيج تسويقي الكتروني
ميزة تنافسية
بنوك
e-marketing mix
competitive advantage
pumpkin
the Internet
Issue Date: 20-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح– ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة الى التعريف بأهم العوامل المحددة للميزة التنافسية في عدد من البنوك التجارية، عن طريق اختبار مدى تأثير عناصر المزيج التسويقي الالكتروني للوصول إلى هذه الميزة لتحقيق هذا الغرض، قمنا بإجراء دراسة على عدد من البنوك التجارية العامة والخاصة باستخدام المنهج الوصفي التحليلي للإلمام بجميع جوانب الدراسة نظريا وتطبيقيا، حيث تم الاعتماد على الأسلوب الاحصائي ممثلا في (الانحدار المعياري) لتفسير العلاقة بين المتغيرين. وقد خلصت الدراسة أن عناصر المزيج التسويقي الالكتروني تلعب دورا هاما في تحديد مكانة البنك ومنحه ميزة تنافسية
The study aims to determine the most important determinants of competitive advantage in a number of commercial banks, by testing the effect of the elements of the electronic marketing mix to reach this advantage To achieve this purpose, we conducted a study on a number of public and private commercial banks using the descriptive analytical method to identify all aspects of the study, theoretically and practically, as the statistical method represented in explaining the relationship between the two variables was relied upon. The study concluded that the elements of the e-marketing mix play an important role in determining the position of the bank and giving it a competitive advantage
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32169
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
toka-kodair.pdf1,72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.