Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32306
Title: مساهمة القدرات التكنولوجية في تحسين جودة خدمة الاتصالات في ظل جائحة كورونا (COVID-19) دراسة حالة:شركة إتصالات الجزائر المديرية العملية للاتصالات ورقلة خلال الفترة: 2021-2022
Authors: الهلة, محمد
بوقنور, محمد رضا
تومي, الطيب
Keywords: قدرات تكنولوجية
جودة الخدمة
جائحة كورونا covid-19
إتصالات الجزائر المديرية العملية ورقلة
Technological capabilities
Quality of service
Corona pandemi
The company Algeria Telecom
the operational directorate of Telecommunications of Oua
Issue Date: 11-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى مساهمة القدرات التكنولوجية في تحسين خدمة الإتصالات لدى شركة إتصالات الجزائر المديرية العملية للإتصالات ورقلة في ظل جائحة كورونا، من خلال معرفة القدرات التكنولوجية التي تمتلكها الشركة في تحسين الخدمة المقدمة ومعرفة التدابير المتخذة خلال فترة إنتشار الوباء كورونا، ومن أجل تحقيق الأهداف أستخدمالمنهجالوصفي في الجانب النظري؛ و المنهج التحليلي في الجانب التطبيقي،شملت الدراسة على عينة من (15) إطارات وتقنيي من أصل (543) موظفا بشركة إتصالات الجزائر المديرية العملية لورقلة؛ معتمداعلى أسلوب المقابلة والملاحظة؛ ومن النتائج المحصل عليها تبين أن: - القدرات التكنولوجية تساهم في تحسين جودة خدمة الإتصالات في شركة إتصالات الجزائر المديرية العملية للإتصالات ورقلة في ظل جائحة كورونا. - شركة إتصالات الجزائر المديرية العملية للإتصالات ورقلة تتوفرعلى قدرات تكنولوجية؛ -هناك علاقة طردية بين أبعاد القدرات التكنولوجية وتحسين جودة خدمة الإتصالات في شركة إتصالات الجزائر المديرية العملية للإتصالات ورقلة؛
This study aims to show the extent of technological capabilities contribution to enhance the communications service of the Algiers Telecom Company-Ouargla Directorate – during corona pandemic through knowing the technological abilities that the company acquires in enhancing the service quality provided and showing measures being taken during Corona virus pandemic,In order to achieve the goals, the descriptive approach was used in the theoretical aspect; And the analytical approach in the practical aspect. The study included a sample of (15) tires and technicians out of (543) employees of the Algeria Telecom Company, the operational directorate of Ouargla; Depending on the method of interview and observation; From the results obtained, it was found that: - Technological capabilities clearly enhanced communication service in Algiers Telecom Company-Ouargla Directorate - during corona pandemic -The company Algeria Telecom, the operational directorate of Telecommunications of Ouargla, has technological capabilities. -There is a direct relationship between the dimensions of technological capabilities and the improvement of the quality of telecommunications service in Algeria Telecom Company, Operational Directorate of Telecommunications, Ouargla.
Description: ادارة اعمال
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32306
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
toumi-bouganour.pdf3,63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.