Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32421
Title: اثر الترويج الالكتروني على الصورة الذهنية للمؤسسة الخدمية في ظل جائحة كورونا
Authors: خويلد, عفاف
غريبي, صفاء
بوحامد, سماح
Keywords: ترويج الالكتروني
مؤسسة خدمية
صورة ذهنية
تسويق
E-promotion
ترويج
service institution
marketing
promotion
mental image
Issue Date: 20-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: عالجت الدراسة اشكاليةتأثير الترويج الالكتروني على الصورة الذهنية للمؤسسة الخدمية في ظل جائحة كورونا ؟ " وقد هدفت الدراسة الى ابراز دور الترويج الالكتروني في تعزيز الصورة الالكترونية للمؤسسة في ظل جائحة كورونامن خلال الاعتماد على الاستبانة مكونة من جزئين كادة رئيسة في جمع المعلومات من مجتمع الدراسة المتمثل في زبائن مؤسسة موبيليس وكالة المغير ممثلابعنية حجمها 70زبونوبعد التحليل الإحصائي باستخدام برنامج SPSS V22لإجابات افراد العينة توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها : 1) توجد علاقة طردية موجبة بين الترويج الالكترونيوالصورة الذهنية للمؤسسة في ظل جائحة كورونا؛ 2) يوجد اثر لابعاد الترويج الالكتروني على الصورة الذهنية للمؤوسسة 3) توجود فروقات ذو دلالة إحصائية في علاقة الترويج الالكتروني بالصورة الذهنية للمؤسسة في ظل جائحة كورونا تعزى إلى متغير سنوات التعامل مع المؤسسة والوظيفة
Did the study address the problem of the impact of electronic promotion on the image of the service institution in light of the coronavirus pandemic ? "The study aimed to highlight the role of electronic promotion in enhancing the electronic image of the institution in light of the coronavirus pandemic through the reliance on resolution consisting of two parts as a major tool in collecting information from the study community represented by the clients of the Mobeles Foundation, the agency of the alter represented by a sample size of 70 clients. After statistical analysis using SPSS V22 program for the answers of the members of the sample, the study reached a set of results, the most important of which are : 1) There is a positive correlation between electronic promotion and the image of the institution in the context of the coronavirus pandemic; 2) The dimensions of electronic promotion have an impact on the organization's image 3) There are statistically significant differences in the relationship between electronic promotion and the image of the institution in light of the coronavirus pandemic due to the changing years of engagement with the institution and the job
Description: تسويق خدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32421
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bouhamed-graibi.pdf1,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.