Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32467
Title: أثر الخدمة المالية الرقمية على رضا العملاء خلال جائحة كوفيد 19 (دراسة ميدانية لعينة من عملاء بنك الجزائر الخارجي-فرع تقرت)
Authors: كاهي, فطيمة
خرفي, أمنة
Keywords: خدمة مالية رقمية
رضا العملاء
بنك الجزائر الخارجي
جائحة كوفيد19
digital financial service
customer satisfaction
covid19 pandemic
BEA
Issue Date: 12-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف الدراسة إلى التعرف على أثر الخدمة المالية الرقمية في رضا العملاء خلال جائحة كوفيد 19 , ولتحقيق ذلك اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، باستخدام (95) استبانة وزعت على عملاء مؤسسة بنك الجزائر الخارجي بتقرت، وقد توصلت الدراسة إلى أن هناك أثر إيجابي للخدمات المالية الرقمية على رضا العملاء خلال جائحة كوفيد19وأنه هناك مستوى عالي من الإدراك والرضا من العملاء اتجاه الخدمة المالية الرقمية كم أنه هناك ارتباط إيجابي بين الخدمة المالية الرقمية ورضا العميل، وأيضا لا توجد فروقات ذات دلالة إحصائية تعزى للمتغيرات الديمغرافية
The study aims to impact of the digital financial service on customer Satisfaction during the Covid19 pandemic, and the study relied on The descriptive analytical approach, using (95) questionnaires distributed To the clients of the bank of Algeria External corporation in Tikrit, and The study concluded that there is a positive impact of digital financial Service on customer satisfaction during the covid -19 pandemic, and That there is a high level of awareness and satisfaction from customers Towards digital financial service, how much there is a positive correlation Between digital financial service and customer satisfication, and also that There are no statistically significant differences due to demographic
Description: تسويق خدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32467
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kharfi-amna.pdf2,51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.